Zespół Szkół w Moryniu

tel. 914146018

E-mail: zsmoryn@zsmoryn.pl

Wycieczka do Trójmiasta

W dniach 29 - 31 maja 2023 r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta. W wyjeździe uczestniczyło 40 uczniów z klas IV-VI naszej szkoły. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Muzeum Zamkowe w Malborku, które wpisane jest na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Następnie udaliśmy się do miejsca zakwaterowania w Sztutowie.

Drugiego dnia, wg planu, spacerowaliśmy z przewodnikiem głównymi ulicami Gdańska podziwiając ul. Długą i znajdujące się tam zabytki - Dom Uphagena, Ratusz, Długi Targ, Fontannę Neptuna, Dwór Artusa. Widzieliśmy również Złotą i Zieloną Bramę, bardzo podobał nam się Żuraw będący teraz w remoncie. Z Długiego Pobrzeża przeszliśmy ulicą Mariacką do Bazyliki Mariackiej, gdzie mogliśmy zobaczyć ciekawy pokaz teatru figur zegara astronomicznego. Następnie udaliśmy się na spacer po Westerplatte i ruszyliśmy na zwiedzanie ZOO w Gdańsku - Oliwie. Po powrocie do Sztutowa, pomimo zmęczenia wybraliśmy się jeszcze na spacer nad morze.

Ostatniego dnia, po śniadaniu i wykwaterowaniu wyruszyliśmy do pięknej Gdyni, w której mogliśmy poznać formy interaktywnych instalacji i obejrzeć pokazy w Centrum Nauki Eksperymentów.    Po dwóch godzinach pełnych doświadczeń, humoru i fantazji udaliśmy się na spacer po 100- letnim molo w Sopocie. Ale to nie koniec - czekała na nas kolejna atrakcja. Była nią wesoła zabawa na zjeżdżalniach i w basenach w Aquaparku. Pełni wrażeń i zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Morynia.

Wycieczka była bardzo udana. Spędziliśmy ze sobą trzy pełne atrakcji dni. Dowiedzieliśmy się wiele o Trójmieście i najważniejszych zabytkach. Z chęcią odwiedzimy te miejsca w przyszłości.